Sayfalar

9 Mart 2010 Salı

Bussinesweek'den böyle bir kapak görseli

Dergi gibi süreli yayınlar o ayın-haftanın konusu olan ana mesajı biraz irite ederek ve dikkat çekerek belki abartarak verme eğilimindedirler. Bu konuda yabancı dergilerin kapak kullanımını daha çok beğenirim. Bizdeki dergiler ise biraz daha gazete manşeti yada haftasonu eki havasında verilir. Bussinesweek'in bu ayki sayısının kapağının çağrıştırdığı ilk şey taşın üstüne oturmuş yanık, kavruk, kendinden ve hayattan bezmiş bir Mısır'lı nın - ki burda Mısır'ı temsil ediyor- dünyanın dörtbiryanından yatırımcıları beklediğini gösteriyor. Ana başlığın altındada şöyle bir ifade var: "Mısır yeni pazarlar arayan Türk yatırımcılar için bir CAZİBE merkezi olabilir." Şimdi bu resimdeki kendinden bezmiş beklediği şey ne ise onu arkasındaki binlerce yıllık taşlar kadar beklemeye meyilli amcamızla Mısır'ın cazibe merkezi olmasının ihtimali nedir? Mısır böyle olmasa da oluşturulan algı tamamen bu yönde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder